אחרי המתקפות: נשיאת העליון מגבה את השופטים

    ישראל רובין No Comments on אחרי המתקפות: נשיאת העליון מגבה את השופטים

    אחרי המתקפות על שופטי משפט נתניהו, כולל מצד פרקליט המדינה לשעבר – נשיאת בית המשפט העליון גיבתה היום את השופטים: "עושים את מלאכתם נאמנה"

    בית המשפט המחוזי בירושלים | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ביקשה היום (ראשון) לחזק את ידי השופטים במערכת המשפט, על רקע המתקפות נגד שופטי משפט נתניהו לאחר שהביעו את עמדתם ביחס לאישום השוחד.

    במהלך סיור שקיימה חיות בבתי המשפט במחוז הדרום לקראת פרישתה, הודתה הנשיאה לשופטי ועובדי המחוז, והביעה בפניהם את רגשי ההוקרה וההערכה שהיא רוחשת לעשייתם. הנשיאה חיזקה את ידי השופטים בציינה את שהיא שבה ומדגישה בכל הזדמנות כי ״שופטי ישראל עושים את מלאכתם נאמנה, במקצועיות וללא מורא״. עם זאת, הנשיאה בחרה שלא להתייחס להתבטאויות הנוגעות להליכים תלויים ועומדים בבתי המשפט.

    זמן קצר קודם לכן הוציא יו״ר הקואליציה אופיר כץ הודעה לתקשורת, בה קרא לנשיאת בית המשפט העליון לגבות ולהגן על השופטים מפני התקפות, כפי שהגנה בעבר, במילותיה שצוטטו בפתח המכתב. ״גיבוי לשופטים וגינוי מצדך למתקפה, לא משנה על ידי איזה צד במפה הפוליטית היא נעשתה, יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת אותה את מובילה, אמון שחשוב לכולנו לחזק", כתב כ"ץ.

    פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור תקף אתמול בחריפות את השופטים במשפט נתניהו בריאיון לערוץ 12, על הבעת עמדתם ביחס לסיכוייו של סעיף השוחד בתיק 4,000. לדור אמר כי "מדובר בתקלה חמורה ביותר", אולי אף "החמורה ביותר שפגש" ו"מהלך בלתי תקין" מצד השופטים. פרקליט המדינה לשעבר ניסה להסביר את עמדתם של השופטים בכך ש"הם לא רוצים לכתוב הכרעת דין" ותקף אותם על התרשלות בניהול המשפט בקצב איטי במיוחד.



    0 תגובות